OOA

Oppiminen ja oppimisen arviointi, 9 op

YM15 OOA-opintojakson prosessi

Tavoite:

Opettajaopiskelija ymmärtää oppimisen ja ohjaamisen keskeisiä teorioita ja osaa suunnitella ja ohjata oppimista erilaisissa oppimisympäristöissä. Hän osaa arvioida opiskelijoiden oppimista, osaamista ja työskentelyä.

Arviointikohteet:

  • Oppimisen ja ohjaamisen suunnittelu ja toteuttaminen erilaisissa oppimisympäristöissä
  • Arviointimenetelmien käyttäminen oppimisen ja osaamisen arvioinnissa

Arviointikriteerit:

Opettajaopiskelija soveltaa oppimisen ja ohjaamisen teoreettisia lähtökohtia. Hän suunnittelee ja toteuttaa oppimista ja ohjausta erilaisissa oppimisympäristöissä. Hän käyttää monipuolisesti pedagogisia malleja ja opetusmenetelmiä. Hän arvioi opiskelijoiden oppimista ja osaamista monipuolisesti. Hän noudattaa koulutusalansa osaamisen tunnistamisen ja tunnustamisen periaatteita.

Kirjallisuus:

Koli, H. & Silander, P. 2003. Verkko-opetuksen työkalupakki: oppimisaihiosta oppimisprosessiin. Helsinki: Finn Lectura.

Kupias, P. 2007. Kouluttajana kehittyminen. Helsinki: Palmenia.

Mykrä, T. & Hätönen, H. (toim.) 2008. Opas opetusmenetelmistä. Helsinki: Educa-instituutti.

Opetushallitus. 2012. Arvioinnin opas – Ammatillinen peruskoulutus, Näyttötutkinnot. Oppaat ja käsikirjat 2012:9. Helsinki: OPH. Saatavana myös e-julkaisuna.

Opetushallitus. 2012. Näyttötutkinto-opas. Näyttötutkinnon järjestäjien ja tutkintotoimikuntien käyttöön. Oppaat ja käsikirjat 2012:11. Helsinki: OPH. Saatavana myös e-julkaisuna.

Opetushallitus. 2008. Opiskelijan arvioinnin hyviä käytäntöjä. Helsinki: OPH. Saatavana myös e-julkaisuna.

Salakari, H. 2007. Taitojen opetus. Ylinen: Eduskills Consulting.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s