KYV

Koulutuksen yhteistyöverkostot, 4 op

Opintopiirien oppimisympäristöt:

Marjapas
Digitiivarit
Uusipiiri
Mamies
Johanna

Opintojakson tavoitteet ja arviointikriteerit

Tavoitteet:

Opettajaopiskelija osaa rakentaa ja hyödyntää erilaisia kansallisia ammatillisen koulutuksen yhteistyöverkostoja. Hän pystyy tarvittaessa toimimaan kansainvälisissä yhteistyöverkostoissa. Hän ymmärtää ammatillisen koulutusorganisaation hallintoa, rahoitusta ja johtamista ja osaa soveltaa työssään ammatillisen koulutusorganisaation toimintaa ohjaavia suunnitelmia ja asiakirjoja.

Arviointikohteet:

  • Ammatillisen koulutuksen yhteistyöverkostoissa toimiminen
  • Työelämälähtöisyyden edistäminen
  • Aluevaikuttavuuden huomioon ottaminen
  • Ammatillisen koulutusorganisaation hallinnon, rahoituksen ja johtamisen tunteminen

Arviointikriteerit:

Opettajaopiskelija toimii erilaisissa ammatillisen koulutuksen ja työelämä-, yhteistyö- ja muissa sidosryhmäverkostoissa. Hän toimii sekä työelämän kehittäjänä että alueellisena vaikuttajana opetusta toteuttaessaan. Hän ymmärtää ammatillisen koulutusorganisaation hallintoa, rahoitusta ja johtamista. Hän tuntee koulutusorganisaation toimintaa ohjaavia suunnitelmia ja asiakirjoja.

KYV2016

Opintojakson arviointikriteerit

Opettajaopiskelija osaa toimia erilaisissa ammatillisen koulutuksen ja yritys-, yhteistyö- ja muissa sidosryhmäverkostoissa. Hän osaa toimia sekä työelämän kehittäjänä että alueellisena vaikuttajana opetusta toteuttaessaan.

Kirjallisuus

OPINTOPIIRIT KYVissä:

  1. Paula, Miia, Venla
  2. Mari, Jari, Pasi
  3. Matleena, Tommi, Tuuli, Kristiina
  4. Marjaana, Minna, Essi
  5. Johanna

D-kulmakivi:

”Yhteiskunnalliset vaatimukset opettajan dialogiselle verkostoitumiselle”
  • opintopiirien yhteisen tuotoksen esittely ja vertaisarviointi:
    • Osaako opintopiiri toimia ammatillisen koulutuksen kentällä yritys-, yhteistyö- ja muissa sidosryhmäverkostoissa? Miten se ilmenee?
    • Osaako opintopiiri toimia työelämän kehittäjänä ja alueellisena vaikuttajana? Miksi?
    • Onko opintopiirin esitys sopiva opettajan ammatillisen verkoston rakentamisen ohjeeksi/malliksi? Miksi?
  • opintopiirien synteesin kutominen
    • puuttuvat palat blogiin
  • reflektointi ja arviointi; yksin ja opintopiirin kesken
    • Mitä minä toin opintopiirin toimintaan?
    • Millaista osaamista toin toimintaan?
    • Miten minä edististin dialogista toimintaa opintopiirissä tiedonluomisen ja -rakentamisen näkökulmasta?
    • Miten minä olisin voinut toimia paremmin, jotta tavoitteet (tiedolliset ja dialogisuus) olisivat toteutuneet?
    • Miten dialogisesti opintopiirissä toimittiin?
    • Millaista tietoa rakensimme yhdessä vs autenttiset oppimiskysymykset?
    • Miten opintopiirin lopputuotos palvelee opintojakson tavoitteita?
      • Millaisia jatkokehittämistarpeita?
    • Miten ja missä meidän tulisi yhdessä kehittyä?
  • DIANA-mallin siirrettävyys omaan opetukseen ja sen käytettävyys
  • KYV-palautekysely vastaathan heti opintojakson päätyttyä: http://goo.gl/forms/onq5vpkJoK

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s